Základní škola, mateřská škola a praktická škola Boskovice, příspěvková organizace
ICT PLÁN ŠKOLY
období od 1.9.2024 do 31.8.2025
(dle metodického pokynu MŠMT č.j. 30 799/2005 – 551)
I. ČÁST
l. Specializace činností v oblastí IT obecně:
Funkce koordinátora ICT vyplývá z § 9 vyhlášky č.412/2006 Sb., funkce metodika ICT je zmiňována v § 3 nařízení vlády č. 75/2005 Sb.
UČITEL-KOORDJNÁTOR A METODIK INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ:
• výkonem funkce ho pověřuje ředitelka školy
• podílí se odborně na inventarizaci výpočetní techniky ve škole
• provádí kontrolu a drobné opravy na softwarovém a hardwarovém vybavení počítačové učebny
• kontroluje stav ICT vybavení
• zajišťuje pomoc škole a pedagogickým pracovníkům při zavádění ICT do výuky, organizuje školení pedagogických pracovníků v práci s výpočetní technikou
• navrhuje řediteli modernizace výpočetní techniky
• koordinuje činnost v oblasti ICT
• koordinuje součinnost mezi školou a pracovníky externích firem zajišťující servis a správu sítě
2.SpeciaIizace činností v oblastí IT na naší škole:
• Ve školním roce 2024/2025 vykonává funkci koordinátora i metodika ICT Mgr. Vít Horák. Učitelé informatiky – Mgr. Vít Horák, Mgr. Ladislava Nárožná, Mgr. Iva Různarová, Mgr. Monika Letfusová. Ostatní učitelé kontrolují stav při příchodu a odchodu z učebny, zda nedošlo k poškození vybavení, nebo k selhání softwaru (podrobněji viz rozpis).
Podrobný rozpis přidělení jednotlivých činností:
• aktualizace změn v soupisu hardwarové a softwarové výbavy IT – Vít Horák
• spolupráce učitelů při odstraňování hardwarových problémů s IT – detekce a specifikace závady, pokud nelze opravit ihned, hlásit závadu správci sítě (p. Cichra)
• spolupráce s učiteli při problémech se softwarem – instalace nových programů, pomáhat řešit problémy s výukovým softwarem atd. – V. Horák
• nákup náplní do tiskáren – M. Bubeníková (vedoucí provozu)
• IT v počítačové učebně – na detekci, specifikaci závady softwaru či hardwaru se podílejí všichni učitelé informatiky – buď problém sami odstraní. Pokud je problém složitější, nahlásí V. Horákovi, který buď sám opraví, nebo kontaktuje správce sítě
• SERVER – správu zajišťuje p. Cichra
• licenční smlouvy, aktualizace licencí, upgrade zakoupeného software – Eva Konečná (ekonomka školy) ve spolupráci V. Horákem
• správa školní matriky v programu bakaláři V. Horák
3. Plán činností
ZÁŘÍ
• kontrola hardware a software, detekce závad, jejich odstranění aktualizace statistického
přehledu hardware a software ve škole
• převod školního roku 2023/2024 na školní rok 2024/2025 v systému bakalář
• příprava podzimní sběr dat v programu bakaláři
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
• instalace nových notebooku a tabletu do určených tříd
ŘÍJEN
• zpracování návrhu na nákup softwaru a hardwaru do vzdělávacího procesu
• průběžná pomoc při aktualizaci a doplňování informací všem učitelům v jejich předmětových sekcích
• webinář
• předávání dat školní matriky na server MŠMT
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
• poptávka interaktivní tabule
• kontrola a aktualizace didaktických pomůcek v rámci nové informatiky
LISTOPAD
• kontrola IT techniky a aktualizace softwaru
• zakoupení licence software BAKALÁŘI pro rok 2025 pro velikost do 100 žáků
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
PROSINEC
• spolupráce na tvorbě a tisku propagačních materiálů školy (pozvánky, foto školy…)
• příprava na inventarizaci majetku
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
• LEDEN
• tisk pololetních výpisů z vysvědčení
• spolupráce na tvorbě a tisku propagačních materiálu školy
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
ÚNOR
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
BŘEZEN
• jarní sběr dat
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
DUBEN
• kontrola instalovaného SW
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
KVĚTEN
• kontrola využití výpočetní techniky ve vyučovacím procesu (HW a SW)
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
• ČERVEN
• kontrola hardware, software v učebnách IT, ve třídách – zjištění stavu na konci školního roku
• tisk vysvědčení v programu bakaláři
• pravidelná aktualizace a zálohování školní matriky
4. Další úkoly – průběžně řešené během školního roku
• detekce závad na školním hardwaru a softwaru, návrh řešení, odstranění závad (ve spolupráci s vedením školy)
• aktualizace školního softwaru
• zajištění maximálního využití učeben IVT i pro výuku dalších vyučovacích předmětů
• možnost sdílení tiskáren v síti na jednotlivých podlažích školy
• metodická pomoc učitelům při zavádění IT do výuky
• fotografická či video dokumentace školních akcí, tisk diplomů na školní akce
• průběžná obměna PC
• rozšiřovat využití ICT při vlastní výuce
• využívat nabídek on-line výukových vzdělávacích kurzu pro pedagogy
• provést inventuru programového vybavení PC a nově zavést přehlednou jednotnou evidenci softwaru školy s uvedením licenčních podmínek a platností licencí
• vypracovat závazná pravidla k nákupu nového softwaru
• provádět průběžné odpisy IT techniky a průběžně ji modernizovat s ohledem na její délku životnosti a zastaralost. K tomu zajistit průběžné financování.
II. ČÁST
• ochrana proti virům je řešena u všech notebooku a stolních pc na škole prostřednictvím antivirového programu ESET
• žáci a pedagogičtí pracovníci mají možnost v rámci výuky a nutné přípravy na výuku používat veřejné informační zdroje a aplikace Microsoft Office 2013 a 2016 (textový editor, tabulkový editor, různé výukové programy dle potřeb výukových předmětu)
• veškeré programové vybavení je používáno v souladu s licenčními ujednáními
• z PC v I. podlaží je možno tisknout na centrální síťové barevné tiskárně.
• plánujeme obnovování a rozšiřování znalostí v oblasti ICT (viz I. část)
Problémy ICT:
• třída informatiky vyžaduje stavební úpravy, především v oblasti rozvodu elektřiny a internetu.
Finanční zajištění:
• nákup software: (prodloužení licence u Bakalářů, doména zspboskovice.cz…)
Zpracoval:
Mgr. Vít Horák, ICT metodik
Platnost od září 2024 až do září 2025
Schválila: Mgr. Jana Bousková, ředitelka školy